logo logo

Polecamy

MDP Zielkowo na spotkaniu Najlepsi z najlepszych
Wtorek, 17 maja 2016 r.

W niedziele tj.08.05.16r. wraz z naszą młodzieżą pojechaliśmy do Warszawy po odebranie dyplomów za udział w konkursie "Najlepsi z najlepszych". Konkurs polegał na przygotowaniu sprawozdania działalności MDP za miniony rok.

Wyjechaliśmy bladym świtem by korzystając z okazji pobytu w stolicy zobaczyć kilka ciekawych obiektów.

Pierwszym punktem było zwiedzanie Stadionu Narodowego. Młodzi druhowie wraz z opiekunami z zainteresowaniem oglądali trybuny, podziwiając doskonałe widoki, myśląc o tym, że być może w przyszłości wrócimy tu na mecz naszej reprezentac

Kolejnym etapem  i głównym celem naszego wyjazdu był przejazd do Kościoła Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych gdzie odbyło się wręczenie dyplomów i nagród. Spróbowaliśmy swoich sił i nie na marne. Zostaliśmy docenieni przez ZOSP RP ponieważ dużym wyróżnieniem jest to, że dostaliśmy się do czołówki drużyn w skali całego kraj  J . Dyplomy wraz z gratulacjami wręczył  nam Prezes Zarządu Głównego Związku OSP RP, druh  Waldemar Pawlak. Druh Prezes rozmawiał z nami o naszym regionie, gminie , miejscowości ,  pytał o naszą jednostkę  jak działa, jak się rozwija i co się u nas takiego dzieje.

Po wszystkim odbyła się uroczysta Msza Święta inaugurująca obchody Jubileuszu 95-lecia Związku OSP RP, w której braliśmy udział reprezentując  naszą  Gminę  -Lubawa.  W homilii ks. Biskup przedstawił służbę strażaków ochotników następującymi słowami -,,Jesteście elitą. Służbą wyjątkową. Nazywacie się strażą. Strażacy ochotnicy są z nami nieprzerwanie od ponad stu lat. I dzisiaj trudno bez nich wyobrazić sobie nasz kraj. Zmieniają się czasy, ale nie ulega zmianie posłannictwo i nie zanika daleko sięgająca ofiarność i chęć niesienia pomocy bliźniemu. Strażak ochotnik ma ten sam charakter dzisiaj, co przed wiekami. Poświęca się dla bliźniego, nieraz do utraty zdrowia i życia. Strażak to człowiek o wielkim sercu i wielkim charakterze. W Ochotniczych Strażach Pożarnych reprezentowane są wszystkie pokolenia Polaków. Każdy strażak ofiarowuje innym cząstkę siebie. Dzięki temu w społeczeństwie jest więcej życzliwości. Straże ochotnicze to nasza historia, tradycja ale też i współczesność. Do Straży wciąż garną się młodzi ludzie. Straże nie tylko walczą z ogniem i innymi klęskami żywiołowymi. Są to również ośrodki życia patriotycznego. W wielu miejscowościach remizy to prężnie działające ośrodki życia kulturalnego, oświatowego, w których działają amatorskie zespoły teatralne, chóry, biblioteki i orkiestry. A w ostatniej kadencji doszło nowe niezwykle ważne zadanie – edukacyjne. …”

Następnie wszyscy poszliśmy na obiad, po którym przejechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki by zwiedzić wystawę "Titanic the Exhibition". Było to bardzo ciekawe doświadczenie.

Mogliśmy obejrzeć oryginalne przedmioty, zastawę, biżuterię itp gości, legendarnego statku Titanic, który zatonął na wodach oceanu Atlantyckiego. Wystawa była nietypowa, otrzymaliśmy słuchawki z audio przewodnikiem, który opowiadał nam historię związaną z każdym przedmiotem. Mogliśmy poczuć się jak na pokładzie statku, "przechodząc przez korytarze" Titanica. Mieliśmy okazję dotknąć "góry lodowej".

W drodze powrotnej nie mogło zabraknąć tradycyjnego elementu każdej wycieczki- Mc'Donald's.

Był to wyczekiwany przez młodszych druhów punkt wyjazdu  ;)

Na koniec wszyscy wyczerpani, lecz bardzo zadowoleni szczęśliwie wróciliśmy do naszej jednostki.

Dh Zuzia

galeriagaleriagaleria
galeriagaleria
powrót
Copyright © 2010 Związek Ochotniczych Straży Pożarnych. Zarząd Oddziału Wojewódzkiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego | Odsłon : 4061767